Hampir 5 bulan berlalu....

Pejam celik, pejam celik.... Ini merupakan bulan ke 5 kita berada di tahun 2015. Yang mana menyimpan azam 2015, adakah ianya sudah tercapai, hampir tercapai atau belum ada petanda ia akan tercapai? Justeru mari kita semak apa yang belum  tercapai, apakah plan ke 2 dan  jangan sesekali sekadar membiarkan azam 2015 terbuku begitu sahaja.

Bagi kita sebagai penjawat PKPDHL pula, marilah kita semak pencapaian sebagaimana yang tertulis di dalam Pelan Tindakan 2015. Bagaimana dengan pencapaian program inkremental kita....toddler, tadika, sekolah rendah dan sekolah menengah, .......Erm... Garu kepala ye...


Itu tidak termasuk lagi program untuk ibu mengandung, kanak-kanak istimewa, maktab, NBOS 7, warga emas, orang asli, Tobacco Cessation Programmme , Saringan Kanser Mulut,  latihan dan pelbagai lagi yang perlu disiapkan sepanjang 2015 dengan target tertentu. Satu cabaran bagi penyelaras program..Tapi percayalah dengan perancangan yang teratur serta berterusan .. Sebanyak manapun aktiviti mampu dilaksakana jika kita selalu mengamalkan sikap berpasukan terutamanya bagi kita yang berada di daerah yang agak besar...." Bersatu Hati Kami Berbakti". Kata-kata ini pernah menjadi tema bagi penjawat PKPDHL tak silap saya pada tahun 2010.


Bagi semua PPYM dan Penyelaras Program 2015 jom kita semak sama-sama ye......Rajin-rajinlah membaca kitab Plan Of Action PKPDHL 2015 untuk kita tahu dimana kita berada sekarang dan apa yang perlu dilakukan.. Samada kita kekalkan

kelajuan  di gear 2 atau perlu pecut gear 4...

Dan...Hari ini hari isnin....Jangan kita jadikan monday blues menjadi budaya  dan alasan bagi kita penjawat PKPDHL untuk mencurahkan bakti.

Jom.... sama-sama kita berkongsi kata-kata motivasi ini untuk sama-sama memperbaiki diri..







Comments

Popular posts from this blog

Gambar-gambar PPD, Pakar, PPYM dan staff pejabat

"My Big Family"

Dari "FYDO", "BUDDY" dan sekarang "NDO".......